Projektejer har ansvar for, at der udarbejdes projektbeskrivelse, projektets interessenter bliver inddraget i processen, projektets rammer fastlægges og resultater i form af indtjening/besparelser realiseres.
Styregruppen har ansvar for, at projektet gennemføres i henhold til projektbeskrivelse, beslutte kursændringer, beslutte målepunkter i projektet for vurdering af forløb, projektets klassificering i forhold til værdi for virksomheden, skaffe/fastholde ressourcer til projektet, informere målrettet i virksomheden om projektet, fastsætte/fastholde aftalte rammer, godkende projektbeskrivelse, godkende/følge op på projektplaner og tage de nødvendige beslutninger.
Projektleder har ansvar for, at udarbejde projektbeskrivelse, projektopgaven løses inden for aftalt tid, kvalitet og ressourcer, planlægge projektet, lede projektarbejdet, informere og kommunikere vedr. projektforhold.
Projektgruppen har ansvaret for, at løse opgaver i henhold til aftale om leveringsfrist og kvalitet, påpege forbedringer, arbejde for projektet i aftalt omfang, være opmærksomme på/informere om problemer/risici, rapportere tidsforbrug og fremdrift til projektleder, være ambassadører for projektet.
Referencegruppen har ansvaret for, at rådgive, deltage i forpligtende gennemgange af materialer, analyser o.lign. og informere om projektet